Чи можливо зробити навчання дійсно ефективним без загальних зусиль усіх учасників освітнього процесу? Звісно, можна спробувати, можна навіть досягти певних успіхів, але без взаємодії просто нікуди! А як краще організувати співпрацю в системі «вчителі-учні-батьки», які методи та прийоми використати? Своїми думками та досвідом поділилися лектори Всеукраїнської інтернет-конференції «Психолого-педагогічні аспекти взаємодії в освіті».

Інна Іванова: «Дозвольте іншим спеціалістам допомагати вам»

Робота вчителя під час організації дистанційного та змішаного навчання – якою вона має бути? Необхідно врахувати безліч нюансів, підготувати матеріали, організувати процес навчання онлайн, провести виховні години, розробити документацію… Це все дійсно складно. Саме тому важливо правильно розподілити посадові обов’язки та обов’язки в команді педагогів. І пам’ятайте, що співпраця – ключове слово нового тисячоліття, тож не нехтуйте нею! Із чого почати? Все просто:

Три поради для організації ефективної взаємодії вчителів, учнів та їхніх батьків
  1. Визначте свої «слабкі» сторони.
  2. Подумайте, хто вам може допомогти. 
  3. Зверніться по допомогу.

Усі разом учасники освітнього процесу можуть розробити дієву стратегію навчання онлайн та офлайн; знайти необхідні додаткові матеріали; провести виховні заходи; мотивувати учнів до навчання тощо. Як саме це зробити? Аби дізнатися, перегляньте виступ!

Лілія Талан: «Педагогіка партнерства – це налагодження позитивного та ефективного зворотного зв’язку»

Яким є основне завдання педагогіки партнерства? Це і налагодження зворотного зв’язку родина-школа, школа-родина, і поліпшення стосунків дітей та батьків, і поглиблення педагогічної, психологічної та виховної компетенції батьків тощо. Лілія Талан наголошує на тому, що співпраця педагогів та школи має багато переваг та позитивних моментів. Серед них:

  • можливість отримати додаткову інформацію про учнів;
  • надання батьками допомоги в організації освітнього середовища;
  • надання батьками допомоги у проведенні окремих навчальних занять;
  • збільшення поваги до роботи вчителя.

Спілкування з батьками учнів має бути постійним, чітким та двостороннім – тільки так можна досягти успіху. Наприклад, можна організувати нестандартні батьківські збори, під час яких ви будете не лише обговорювати навчальні досягнення дітей, а й грати в цікаві психологічні ігри. Які саме? Дізнайтеся, переглянувши виступ!

Вікторія Преображенська: «Кожна дитина народжується з величезним потенціалом»

Як відбувається розвиток нервової системи дитини? Це тривалий та складний процес:

  • 6-7 років: розвинена права півкуля головного мозку, яка відповідає за емоції, риму, ритм, творчість, просторове орієнтування та цілісне сприймання світу;
  • 7-8 років: поступово розвиваються воля, пам’ять, довільна увага, вдосконалюються навички тонкої моторики, відбувається становлення внутрішнього мовлення, розвиток і координація рухів очей;
  • 8-9 років: відбувається дозрівання лобних зон кори головного мозку та мозолистого тіла, через що рухи дітей стають чіткішими, стабільнішими, вона може контролювати темп, швидкість і якість рухів. Ліва півкуля, відповідальна за логіку, обчислення, вивчення мов і засвоєння іншої теоретичної інформації, завершує спеціалізацію до 9 років.

Учителю варто розуміти, що з раннього підліткового віку мозок розвивається дещо нерівномірно. Це призводить до труднощів у стримуванні або контролі емоцій, до хвилювання, досліджень та випробувань, неадекватного планування, ризикованої поведінки. Які ще етапи розвитку мозку виділяють вчені та як розуміння цих процесів допоможе вчителю? Перегляньте виступ та дізнайтеся!

Традиційно інтернет-конференція завершилася панельною дискусією, під час якої наші неймовірні спікерки шукали відповідь на важливе запитання: Що потрібно для ефективної взаємодії в сучасній системі освіти? Впенені, вам уже цікаво дізнатися відповідь! Тож неодмінно перегляньте дискусію

ДЖЕРЕЛО: “НА УРОК

Джерело