Український піаніст Євген Громов презентує у Музеї Ханенків авторську панорамно-тематичну програму "Дмитро Бортнянський і його час", присвячену 270-річчю від дня народження композитора. Про це Музей Ханенків повідомив на своїй фейсбук-сторінці.

"17 жовтня о 17 год. відбудеться зустріч "Євген Громов: Дмитро Бортнянський та його час" — концерт з нагоди 270-ліття уродин композитора. Оскільки у Бортнянського невелика кількість клавірної музики, Євген Громов зіграє також твори його сучасників. У гостей музею буде можливість оцінити творчість митця на тлі творів його доби", — йдеться у повідомленні.

Куратором проєкту є заступниця директора з освіти та комунікації Ганна Рудик. Євген Громов проанонсував подію в прямому етері Радіо Культура.

У Музеї Ханенків презентують концертну програму до 270-річчя Бортнянського Що відомо Дмитро Бортнянський — український композитор, співак і диригент, автор 6 опер, камерно-інструментальних творів, хорових циклічних концертів, 10 двохорних концертів, херувимських та причасних творів. Свій рід предки Дмитра Бортнянського вели з села Бортне, на Лемківщині у Галичині. Батько майбутнього композитора, Стефан Шкурат, емігрував з Речі Посполитої на Гетьманщину, де він став жителем міста Глухова, тобто "глухівським міщанином", змінив своє прізвище на Бортнянський, за назвою рідного села. Музична спадщина Бортнянського досить велика. Як і більшість композиторів свого часу, він писав для придворного середовища: духовну музику — для Придворної співацької капели, світську — для "малого" двору в Павловську та Гатчині. Духовна музика Бортнянського охоплює 35 чотириголосних хорових концертів для різних складів, які називалися в його час псалмами, 10 двохорових концертів, 14 чотириголосних концертів "Тебе Бога хвалимо", 29 окремих літургійних співів, триголосну літургію, духовні твори для жіночого хору з рефреном мішаного хору, обробки давніх церковних київських та болгарських наспівів та багато інших. Також Бортнянському належать 6 опер, з яких перші три він створив в Італії на тексти італійською мовою, а останні три — в Росії на тексти французькою мовою. Інструментальні твори Бортнянського були написані у другій половині 1780-х років, в той же час коли і опери на франкомовні лібрето. Збереглася лише невелика кількість інструментальних творів Бортнянського — три сонати для клавесину, концерт для чембало з оркестром, квінтет і Концертна симфонія. У стильовому відношенні інструментальні твори Бортнянського належать до класичного стилю. На них позначилися впливи клавірних сонат Й. К. Баха, італійської інструментальної сонати, оперної увертюри, симфонії, а також впливи мангеймської та віденської шкіл. Образній сфері притаманний світлий і життєрадісний характер. Читайте також

"Ми під впливом цієї музики": інтерв’ю з головним диригентом Нацопери про прем’єру "Казок Гофмана"

"Найбільш недооцінений геній української музики": яким пам'ятають Міська Барбару

Всесвітньовідомий піаніст Любомир Мельник виступить у Стамбулі

Джерело