Нині здивувати можливостями нових автомобілів дуже важко. Системи, які допомагають керувати, паркуватися, безпечно оминати перешкоди і навіть їхати без допомоги водія, має у своєму арсеналі мало не кожен автомобільний концерн. Та раніше всього цього не було. Практично ніде і ні в кого. Крім одного мешканця Великої Британії. Так, йдеться про агента британської розвідки МІ-6 – Джеймса Бонда. Адже його автівки завжди були буквально нашпиговані найрізноманітнішими удосконаленнями і гаджетами. З ними агент 007 ставав недосяжним для переслідувачів і саме вони допомагали Бонду вкотре рятувати світ від знищення.
Свого часу між автовиробниками навіть розгорілася конкуренція, адже – автомобіль Бонда це й ще неабияка реклама. Але мало хто знає, що легендарний Aston Martin, який переважно асоціюється з британським розвідником, міг і не стати суперавтомобілем Бонда. Виробник не хотів надавати авторам кіно свою автівку, адже не вірив в успіх стрічки. І врешті-решт надав не найкращу, і далеко не найдорожчу модель. За 25 фільмів бондіани змінювалися і автомобілі, й оснащення. Але традиційно вони були з потужними двигунами внутрішнього згоряння. Але вже в наступному фільмі їхнє місце може посісти сучасний електрокар. Якими були автомобілі агента 007 і якими можуть стати – дізнавалася журналістка "5 каналу" Мирослава Танська для програми "Час за Гринвічем".
"Не час помирати" – це 25-й фільм про пригоди суперагента британської розвідки Джеймса Бонда. У ньому Агент 007 з’являється на автомобілі Aston Martin… моделі DB5. Цей спорткар вперше з'явився у третьому фільмі бондіани "Голдфінгер", 1964-го. Тоді дістати таку машину для зйомок – творцям було нелегко. Адже компанія не вірила у прибутковість бондіани і не хотіла витрачати гроші на фільм із незрозумілими перспективами. Тож легендарною автівкою Бонда міг стати Jaguar. Однак, в останню мить Aston Martin таки погодилися віддати одну з найпростіших моделей. І не дарма. Нині це чи не найвідоміше авто у світі.
"Це унікальна річ, єдина у світі. Усі цікавляться цією автівкою. Людям подобаються машини, а особливо, ця, вони люблять Джеймса Бонда і його історії", – розповів представник RM Auctions Макс Гірардо.
Куленепробивне заднє і бічне скло, захисні системи керування – це далеко не повний перелік новацій, які мав DB5. Перш ніж розпочати зйомки, інженери добряче попрацювали над машиною. Адже у кіно 60-х все мало працювати по-справжньому. Нове обладнання Астон Мартін DB5 коштувало 25 тис. фунтів. І це уп'ятеро перевищило тодішню вартість автомобіля.
У підлокітник DB5 помістили захисні системи керування. А в коробку передач – таємну червону кнопку. За допомогою неї можна катапультуватися. У шини ж встановили вертелі, які могли розривати колеса суперників. Головною цікавинкою стали змінні номерні знаки, аби заплутати переслідувачів.
Зараз усі ці трюки мають не такий феєричний вигляд, адже практично будь-яку голлівудську стрічку важко уявити без комп'ютерних спецефектів. Але 1964-го глядачі затамували подих. Тоді для людей фільм про Джеймса Бонда став дивом.
"Щоразу Бонд дивує увесь світ своїми витівками. Це незмінно вже понад 50 років", – сказав генеральний менеджер музею мадам Тюссо Едвард Фуллер.
Окрім Aston Martin, Бонд мав ще й інші автівки. Чи не найвидовищнішим автотрюком бондіани став "гвинтовий стрибок" із повним обертом. З фільму "Людина з золотим пістолетом". Стрибок машини AMC Hornet вперше розрахували на комп’ютері. Аби все вдалося, кермо встановили чітко посередині – так можна було тримати баланс. А швидкість мала була бути рівно 79 кілометрів на годину. Трюк мав виконати каскадер. Однак, у день зйомок він не з’явився. І несподівано унікальний стрибок погодився зробити механік. Дивом усе вийшло з першого разу. Мав Бонд навіть підводну машину, яку оснастили зброєю. Це Lotus Esprit.
"У більшості фільмах Бонда завжди дуже багато уваги приділяли машинам і тому, як їх змінили задля Бондіани. Напевно це тому, що там усі могли відчути себе причетними до фільму. Бо показували щось унікальне. Я обожнюю машини і мені подобалося спостерігати за ними у фільмах про Джеймса Бонда", – наголосив фанат Джеймса Бонда Керан Левайз.
У новому тисячолітті до Бонда знову повернувся Aston Martin. Але ці автівки не були цілковито нашпиговані зброєю. Сценаристи придумали нові фішки. У кінокартині "Помри, але не зараз" машиною Бонда став суперкар DB10. Головна його особливість – перетворення на невидимку. Це авто розробили спеціально для фільму. Загалом випустили 10 таких машин. Але після зйомок збереглося лише три. Інші – розбили під час постановки трюків. Один з "уцілілих" автомобілів кілька років тому продали з молотка. За $3,5 млн.
Поки ж усі ці автівки – історія, британська компанія Lunaz створила унікальний Aston Martin. Із ретрокару він перетворився на електромобіль. Aston Martin DB6 – точна копія свого попередника 60-х років. У нього відсутня лише вихлопна труба під заднім бампером. А ще інженери допрацювали підвіску, кермо та гальма.
"Цими машинами зможе насолоджуватися майбутнє покоління. Електрокари – це те, що ми повинні розвивати. А ще й в Aston Martin – ви бачите ту автентику, яка поєднується з сучасним виконанням", – сказав генеральний директор компанії Lunaz Девід Лоренз.
Коштує електрокар Астон Мартін мільйон доларів. Найпрекрасніше на ньому – подорожувати, переконують розробники.
"Бонд завжди асоціювався з новими технологіями. Тому я думаю, що він зрадіє електричній автівці. Вона йому пасуватиме", – зазначив генеральний директор компанії Lunaz Девід Лоренз.
Хто стане наступним Джеймсом Бондом, та й взагалі, коли планують нову частину фільму, творці бондіани поки що тримають у таємниці. Але можемо бути певні: головний шпигун британської розвідки точно залишиться швидким та недосяжним для переслідувачів. І можливо, саме завдяки новому авто...
Мирослава Танська, "Час за Гринвічем"
Джерело