На Рівненщині на вузькоколійній залізниці "Антонівка-Зарічне" залишилися працювати п'ятеро людей. До першого грудня об'єкт обслуговували понад 30 працівників, але їх повідомили, кого про переведення, а кого – про скорочення, розповів заступник голови облдержадміністрації Ігор Тимошенко.

Вузькоколійку, або як її ще називають – "кукушка", зупинили у березні 2020 року у зв'язку з карантином. Відтоді вона не функціонує. Журналісти Суспільного дізнавалися, як на скорочення реагують в Антонівці та які прогнози щодо функціонування магістралі.

Працівник вузькоколійної залізниці "Антонівка-Зарічне" Олександр Мельник працює там з 1993 року. Раніше був бригадиром, майстром, а з 1 грудня він – сторож.

Доля

"Практично вже всі скорочені, машиністи вже вдома, хто скорочений, хто залишився сторожить, вибору немає вже", – каже він.

Олександр Мельник розповідає, що з грудня залишилися працювати чотири сторожі та бригадир. Понад 20 людей перевели, скоротили, або ж ті вийшли на пенсію. Поспілкуватися з журналістами Суспільного ніхто з них, крім пана Олександра, не погодився.

Рух вузькоколійкою зупинили у березні 2020. Як тоді пояснили у пресслужбі Укрзалізниці – через карантин. Та додали – вона збиткова. Утримання "кукушки" у 2019-му році обійшлося у майже 23 мільйони гривень, а доходи магістралі склали 258 тисяч. Олександр Мельник вважає, що врятувати вузькоколійку може інвестор.

"Це всім зрозуміло, що вона не може бути вигідною, це соціальний транспорт для перевезення пенсіонерів. Це якби вона була комерційна, наприклад, були б вагони вищого рівня, ціни, і, щоб вона їздила тільки по замовленнях. Щоб зробили вагон-ресторан, щоб відмічали День народження. Тільки немає кому за це взятися, кому цим займатися", – каже чоловік.

Жителька Антонівки Любов Міщеня пропрацювала провідницею на вузькоколійці 30 років. Зараз – на пенсії.

"Хай би пустили, хай би було б воно, там же ж і озера, ліса гарні. Туристи їздили. Хоч і ламався, але хай був би, та й робота була б людям", – говорить жителька Антонівки

Аби дізнатися, чи планує Укрзалізниця відновлювати роботу вузькоколійки та яка її подальша доля, журналісти Суспільного надіслали інформаційний запит речнику Львівського підрозділу Андрію Везденку. Відповідь на запитання він пообіцяв надати на наступному тижні, з 6 грудня. Тим часом заступник голови облдержадміністрації Ігор Тимошенко повідомив, що раніше об'єкт обслуговували 33 працівників.

"З них 26 вже тимчасово переведено до інших підрозділів залізниці. П'ять залишаються в службі охорони, двоє були скорочені. Разом з тим облдержадміністрація звертається постійно до Укрзалізниці з метою збереження цього об'єкту і забезпечення його функціонування як пасажирського, так і туристичного напрямку", – заявив Ігор Тимошенко.

За словами працівника вузькоколійки Олександра Мельника, закриття "кукушки" – втрата не тільки для Антонівки, а й для області.

"Для області це – одне із перших чудес, ну і для світу. Коли туристи сюди їхали з усієї Європи. Вони й зараз дзвонять, запитують. Перший раз не хочу давати ніяких прогнозів, але чомусь не віриться, що воно буде", – резюмує чоловік.

Що відомо У вересні 2020 року Суспільне повідомляло, що жителі двох північних районів можуть залишитись без сполучення найдовшої в Європі діючої вузькоколійки. "Кукушка", як її називають, з березня не їздить через карантин, але й в тому, що буде їздити знову були сумніви, бо обходиться вона Укрзалізниці надто дорого. А от місцевим без неї – скрутно. Вузькоколійка, яка з протяжністю 106 кілометрів на той час була найдовшою діючою в Європі, зупинила роботу на початку пандемії – це було 19 березня 2020 року. Про її збитковість в Укрзалізниці заявляли не один рік, відтак навіть після послаблення карантинних обмежень рух нею не відновили, посилаючись на ту ж збитковість. Укрзалізниця розглядає можливість передачі рівненської вузькоколійки "Антонівка-Зарічне" місцевим органам влади. Так голова правління товариства Володимир Жмак у березні 2021-го відповів на запитання журналістів Суспільного про подальшу долю так званої "кукушки". Натомість обласні чиновники пояснюють, що коштів в бюджетах різних рівнів на відновлення роботи потяга бракуватиме. Місцеві люди називають вузькоколійку важливим інфраструктурним об'єктом Полісся, адже дістатись на таку відстань потягом значно економніше, ніж автомобілем чи маршруткою. Також об'єкт входить до переліку Сім чудес Рівненщини та мав туристичну складову. 29 травня 2021 року вузькоколійка запрацювала після понад року простою. Але – на один день. Представники Асоціації збереження історії залізниць України влаштували акцію, щоб привернути увагу влади до необхідності відновлення роботи цієї вузькоколійки.

Читайте нас у Telegram: екстрені новини та щоденні підсумки

Підписуйтесь на рівненське Суспільне у Viber

Долучайтесь до нас в Instagram

Джерело