Ініціатива Мінінфраструктури щодо списання залізничних вагонів за віком – помилкове рішення, яке зашкодить бізнесу та економіці країни. Про це заявила ексголова Державної регуляторної служби та колишній народний депутат Ксенія Ляпіна.

«Списання чи придбання того чи іншого засобу виробництва – це абсолютно господарська операція. Тому, на мій погляд, це черговий факап з боку влади, вибачте за грубе англійське слово, але по-іншому не назвеш. І вчергове воно, безумовно, не є на користь українській економіці», – сказала Ляпіна.

Вона нагадала, що це не вперше влада намагається ухвалити подібне рішення, грубо втручаючись в діяльність господарюючих суб’єктів, які самостійно вирішують, коли здійснювати заміну чи капітальний ремонт рухомого складу, який має поганий технічний стан. Вона також наголосила: Укрзалізниця має постійно контролювати технічний стан вагонів, ремонтувати й оновлювати його за потреби. Натомість лише постійно підвищує тарифи на свої послуги, якість яких знижується.

Списання вагонів за віком -– провальна ідея, яка не піде на користь економіці – екснардеп

«Якщо вони хочуть списати, чому вони не списували всі ці роки своїм рішенням господарським? Потрошку замінюючи вагони на нові. Ні, нічого такого не було. А ціни зростали з 2015 року на перевезення вантажів, зростали в рази. Потім виділили вагонну складову в ринковий сегмент. Тобто, джерела, за рахунок чого замовляти нові, були. Але де ці нові вагони?», – пояснила Ляпіна.

Раніше економіст Борис Кушнірук заявив, що примусове оновлення залізничних вагонів, яке ініціює Мінінфраструктури, збагатить олігарха Ігоря Коломойського та призведе до серйозних проблем для Укрзалізниці.

У свою чергу виконавчий директор Співтовариства Європейських залізничних та інфраструктурних компаній, що об'єднує операторів 71% європейських залізниць, Лібор Лохман зазначав, що в Європі вік залізничного вагона не є причиною для його списання і немає поняття «термін експлуатації вагона», головне - підтримувати його в справному стані.

Джерело