У західних регіонах, ближче до кордону, уже кілька тижнів можна заправитись майже вільно. У столиці ж  доводиться покружляти, але вже вистачає автогазу та немає великих проблем з дизпаливом. Лише за бензином усе ще доводиться полювати, йдеться в ТСН.

Порожні стели та зачинені АЗС - досі звичний елемент пейзажу. Удари російських ракет по головному нафтопереробному заводу у Кременчуці та нафтобазах, змусили український ринок у лічені тижні змінити канали постачання. Замість пального власної переробки та імпорту російських та білоруських нафтопродуктів. Україна тепер на 100% залежить від європейського пального. Якщо в березні ми імпортували лише 60 тисяч тонн пального, в червні цей обсяг зріс удесятеро.

«Ситуація кардинально змінилась, бо приїхали більші обсяги, стало більше обсягів на ринку. Зараз на добу через кордони до нас постачається більше 20 тис тонн - сукупно бензинів, дизпалива, скрапленого газу. Це дуже хороший показник, щоби вже подолати цю кризу, щоби вже не було черг на заправках. Я не бачу, щоби в нас в перспективі були черги, оці квести, щоби заправитись», - кажуть експерти.

Палива до України завозять значно більше, але ціна може ненормовано зростати

Уряд скасував державне регулювання цін, розв'язавши руки операторам ринку. Максимально спростив їм умови для імпорту та логістику. Трейдери винайшли схеми постачань, гідні сюжету пригодницького роману. Але бензину у вільному продажу, усе так само не знайти. У чергах на АЗС пліткують: бізнесу вигідно притримувати пальне, щоби ажіотаж підігрівав попит і ціну. Проте у державних контролюючих органах змови не бачать, а окремі зловживання мереж АЗС карають такими ж окремим штрафами. Справа в іншому, пояснюють у міністерстві економіки. Бензин - дефіцитний товар і в самій Європі. Вполювати його не так то просто. Проте українські оператори уже наконтрактували його наперед і незабаром це має допомогти нарешті наситити український ринок.

«Ми очікуємо, що липень-серпень ще більше буде збільшено обсяги постачання пального з Європи і ми зможемо наситити ринок. Наші оператори перейшли від спот-контрактів, до довгострокових. Якщо буде підтвердження і буде довгострокове це постачання, у нас має ця ситуація поступово вирівнятись, і дефіцит зникнути. Якщо підтвердять нашим операторами законтрактовані обсяги на серпень, має відбутись насичення і по бензину зокрема», - зазначили у відомстві.

Першою ознакою того, що ситуація ось-ось нормалізується, буде скасування лімітів для продажу на АЗС. Коли ж пального буде вдосталь, воно може ще навіть трохи подешевшати.

«Звичайно, якщо у нас відбувається насичення ринку, ми це бачимо наприклад, по скрапленому газу, газ коштує в роздрібі на 2 грн дешевше. Якщо буде тенденція насичення ринку, то це має повпливати на зменшення ціни. Якщо не буде завдано нових ударів по критичній інфраструктурі, що може спричинити зменшення обсягу імпортованого палива», - твердять експерти.  

Повертатись до державного регулювання цін уряд не планує. Пальне - критично важливе для потреб війська, аграріїв, порятунку людей та роботи комунальників. Тож якщо обирати між ціною і наявністю, пріоритет держави - забезпечити наявність. І приватний автотранспорт у разі виникнення перебоїв - останній у черзі на забезпечення.

Читайте також:

Продавці і тренер під головуванням ІТівця у злагодженій роботі з мінометами б'ють ворога на Харківщині

В поруйнованому Ірпені відновив роботу реабілітаційний центр, де безкоштовно лікують воїнів

+40 і уже майже два місяці без опадів: Закарпаття потерпає від аномальної погоди

Джерело