Рівень води у річці Дунай протягом липня та серпня впав майже вдвічі, знизивши провізну спроможність на 30%. Але попри це перевезення вантажів все ж відбувалося. З якими викликами довелось зіткнутися Дунайському пароплавству за місяці повномасштабного вторгнення, у якому стані воно зараз та як надалі відбуватиметься рух суден Суспільному в ефірі "Українське радіо. Одеса" розказав генеральний директор пароплавства Дмитро Москаленко.

За словами Дмитра Москаленка, рівень води в Дунаї впав з 2,3-2,4 метра до 1,4-1,8. Через мілководдя Дунаю втратилось 30 % провізної спроможності: баржі вантажили неповністю, аби вони могли безпечно пройти свої маршрути.

Аби не втрачати обсяги, довелося обирати ті напрямки, в яких не було обмежень осадки, а потім розвантажувати товар та перевозити його залізницею.

Мілководдя знизило обсяг перевезень на третину: з якими викликами зіштовхується Дунайське пароплавство

"Зараз рівень води повернувся до своєї норми 2,3-2,5 м. Це дозволяє повернутись до повної вантажності. Ситуація виправилася, але ніхто не знає скільки вона протримається", – пояснює експерт.

Що впливає на обсяги перевезення Дунаєм мілководдя, але воно не є основним чинником; відкриття зернових коридорів, через що вантажна база переорієнтувалась на великих вантажовласників; врожаї у Румунії та Болгарії, які почали експортувати через порт "Констанца". Ціни на "Констанці" впали й обсяги українського зерна не витримують конкурентоспроможності. Розширення переліку вантажів

До Дунайського пароплавства повертаються й інші вантажі, з якими працювали раніше. За словами Дмитра Москаленка, зараз знову почали перевозити метал, глину, руди, вугілля, сіль та контейнери.

"У пріоритеті як і раніше залишаються аграрні вантажі, а також ті, які були раніше: труби, металопрокат, руда. Плануємо повернутись до роботи на Середньому Дунаї. Через те, що вода підвищилась, то це стало фізично можливо", – зазначає головний директор.

Пароплавство взимку

Незабаром прийде зима, але пароплавство на Дунаї планує продовжити свою роботу, якщо не завадять погодні умови:

"Про навігацію зимою зараз говорити неможливо, особливо за умов війни. Але якщо рівень води та погодні умови будуть в нормі, то робота буде як зараз. Якщо вода знизиться та замерзне, то пароплавство зупинять", – пояснює Дмитро.

Як війна вплинула на роботу пароплавства

Під час війни обсяг перевезення Дунаєм значно зріс, адже вантажопотік був вимушений переформатуватися розповідає Москаленко:

"Ми мобілізували весь флот на Придунав'я і змогли підтримати українські порти, аби вони переробляли ті обсяги, які вони мали перевантажувати. Оскільки весь флот із Середнього і Верхнього Дунаю дуже швидко стягнули в Придунав'я, то цей флот був повністю завантажений роботою на всі місяці війни".

Читайте також З портів Одещини вийшли 9 балкерів із зерном для Африки, Азії та Європи У черзі на виїзд за кордон стоять понад 6 000 моряків: у чому причина Науковці отримали перші результати геологічних досліджень Антарктиди на криголамі "Ноосфера"

Читайте нас у Telegram, Viber, Facebook та Instagram: головні новини Одеси та області

Джерело